Sjukgymnast och EU-valet

Idag har jag varit hos sjukgymnasten! Bland det första som hände var att hon frågade mig rätt ut om jag sprungit Göteborgsvarvet. Jag fick vara så snäll och erkänna att jag gjort precis tvärtemot vad hon rådde mig, varpå hon skrattade. Japp, hon skrattade åt det hela. Det var inte direkt den reaktion jag väntat mig haha. Hon tyckte inte det var ultimat att jag sprungit men eftersom mitt knä inte blivit värre tyckte hon ändå det var okej, speciellt med tanke på att jag tog det lugnt när jag sprang.
Jag har nu fått någon extra övning till mitt rehabiliteringsprogram samt fått höra att jag ska ha tyngre vikter och göra färre reps efter hand. När jag skulle gå så avslutade hon med att säga att det inte får bli några fler distanslopp för min del nu i sommar haha. Tror förresten att rehabiliteringen kommer att vara jättebra träningsmotivation för mig i sommar. Det innebär ju att jag måste pallra mig till gymmet två till tre gånger i veckan för mitt knä och när jag väl är där är det ju bara att köra på med annan träning också! Kommer va biff i augusti😉

Idag har jag dessutom röstat i EU-valet. Känns viktigt att rösta när man faktiskt har möjligheten till det. Efter röstningen gick jag en långpromenad vilket resulterade i att jag upptäckte hur sjukt varmt det var ute. Det var tydligen 28 grader i skuggan och 40(!) grader i solen! Inte undra på att det var tröttsamt att gå! Klockan är efter tio på kvällen nu och det är jättevarmt inomhus trots att jag har fönstren öppna. Tror inte det kommer vara så speciellt lätt att sova i denna värmen! Är för övrigt otroligt glad att Göteborgsvarvet var förra helgen och inte denna. Hade varit ett rent helvete att springa i denna värmen.

20140523-220721.jpg

Leave a Reply

