Halvmaraton: check!

När jag vaknade upp igår morse så hade jag inga planer på att springa Göteborgsvarvet trots att jag var anmäld. Ett skadat knä, en sjukgymnast som avrådde från att springa, fem dagar av förkylning och ingen som helst träning inför Göteborgsvarvet var ju inte direkt de ultimata förhållandena. Men nu är det ju så att hela stämningen kring Göteborgsvarvet med massor av folk, dundrande musik och tiotusentals löpare, är fruktansvärt peppande, så det hela slutade med att jag bestämde mig för att ge det ett försök. Jag var ju som sagt redan anmäld och det går ju alltid att bryta. Det visade sig dock att så fort jag väl passerat starten så tog min envishet överhand och det slutade med att jag sprang ett helt halvmaraton utan att vara det minsta förberedd!

Såhär i efterhand är jag riktigt glad att jag sprang!! Det är fruktansvärt jobbigt att springa, men känslan efter målgång får en att glömma den slitsamma delen! När man väl får den där välförtjänta medaljen kring halsen så är man inte annat än grymt stolt över sig själv. Jag är dessutom jättenöjd med min tid, 2h och 29min, med tanke på att jag inte tränat alls inför det! Tycker det var bra av mig att jag överhuvudtaget tog mig runt haha. Sprang dessutom allt utom typ 500 meter, så det tycker jag är klart godkänt. Just i år var det lite extra kul att springa, eftersom hela familjen sprang! Till och med farfar var med. Jag måste säga att jag är riktigt imponerad av honom. Han är 74 år och sprang ett helt halvmaraton på 2h och 39 min, det om något är imponerande!

Nu har jag alltså sprungit hela tre halvmaraton! Nu är det bara att ladda om inför nästa år och förhoppningsvis ett fjärde Göteborgsvarv. Siktar på att ha ett helt återställt knä då och faktiskt ha tränat inför varvet, så kanske jag till och med kan få en bra tid!

20140517-223525.jpg

20140517-223652.jpg
Bilderna har jag lånat av Ulrika!

2 thoughts on “Halvmaraton: check!

Leave a Reply

