Klantiga jag

Eftersom jag nu är klar med fysiken så har jag inte så särskilt många föreläsningar längre. Dagen bestod alltså av enbart en matteföreläsning och jag hade dessutom sovmorgon! Helt okej alltså. Dock började dagen med en hel del klumpighet från min sida. Who could’ve guessed?! När jag gått på bussen på väg till skolan så är jag på väg att sätta mig på ett säte på ena sidan av bussen men upptäcker att det är smutsigt. För att hinna ta en plats på ett annat ställe så vänder jag mig hastigt om och drar snabbt upp knät för att ta ett steg upp till platsen. Klumpig som jag är så missbedömer jag avståndet och slår i knät ashårt underifrån i kanten på sätet. Till råga på allt så är det samma knä som jag redan har problem med. Det gör verkligen förbannat ont och hade antagligen skrikit till om det inte var för att jag just då befann mig på en buss full med folk. Så istället sitter jag snällt och lider i tystnad till den mesta smärtan försvunnit. Alltså hur klumpig kan man va?? Blir nästan trött på mig själv ibland haha.

När jag gick av bussen stack jag direkt till gymmet för att köra min rehabiliteringsträning som jag fått av sjukgymnast. Ska göra det två till tre gånger i veckan så det gäller att verkligen gå dit. Det är ju helt klart viktigt att mitt knä blir bättre! Träningen gick i alla fall bra förutom att mitt knä gjorde ont på grund av tidigare nämnd klumpighet. Knät är lite svullet nu och det är redan antydningar till ett blåmärke. Att drämma till knät skithårt gör det ju inte heller direkt lättare att veta hur det går med själva skadan i knät. Vet ju liksom inte riktigt om det är smällen som gör ont eller den tidigare skadan. Aja, förhoppningsvis slutar det göra ont snart och tills dess kan jag ju alltid roa mig med att förbanna min egen klumpighet.

Daniel Radcliffe vet tydligen hur man ska se på det hela:

Leave a Reply

