Cinnamon/apple mug cake

När jag var hemma i helgen, så visade mamma mig ett nytt recept på mug cakes. I morse fick jag för mig att testa det till min frukost. Det visade sig vara sjukt gott! Fullkomligt älskar mug cakes så är alltid öppen för nya variationer på dem, känns liksom lite dumt att äta precis samma frukost varenda dag haha. Ändrade receptet lite, så här kommer min version på det:

1dl havregryn1 ägg
1/2 mosad banan
1 msk kokos
2 msk hackade hasselnötter
1/2 tsk kanel
1/2 rivet äpple

Ska egentligen mixas ihop, men jag rörde bara ihop det och det gick precis lika bra. Mikras på högsta effekt i 1 1/2 minut. Om man är allergisk, så är det säkert gott utan nötter också!

Kan garantera att det är gott! Det smakar lite som äppelpaj, vilket ju inte är helt fel. Jag åt vaniljyoghurt till, men det går ju att äta med en massa andra grejer.  Bäst av allt är att det smakar efterrätt fastän det inte är socker, smör eller liknande i. Bästa kombinationen är ju som bekant nyttigt och gott på samma gång!

IMG_4711
IMG_4713
IMG_4714

One thought on “Cinnamon/apple mug cake

Leave a Reply

