Sisjön runt

Idag har jag och min farmor och farfar varit ute och gått runt Sisjön. Tror aldrig jag varit där innan faktiskt, kommer i alla fall inte ihåg det i så fall haha. Det är alltid kul att gå på “upptäcktsfärd” på helt nya ställen. Det blir så tråkigt att bara gå samma rundor varje gång. Det var i alla fall rätt så kallt ute idag och till och med is på sjön. Isen var tydligen så pass tjock att folk vågade sig ut för att åka skridskor på den, dock hörde jag inte till den skaran. Tyckte isen verkade på tok för tunn för att hålla för allihop, men så är man ju också jämtlänning och van vid en aning kallare väder samt betydligt mycket tjockare is😉 Jag och farfar bestämde oss i alla fall för att se hur pass tjock isen kändes inne vid strandkanten. Det kändes bara halvbra trots att man stod så pass nära land, så förstår verkligen inte hur folk vågade sig ut haha. Isen var dessutom i princip helt genomskinlig, vilket gav en lite häftig känsla av att gå på vatten, men var dessutom det som gjorde att det kändes så pass osäkert. Det var i vilket fall som en trevlig promenad!

Efter promenaden begav vi oss till några teknikaffärer och det hela slutade med att min farmor och farfar blev med iPad. Tro det eller ej! De behövde lite hjälp av mig med vilken de skulle köpa och sådär och nu står jag inför den gigantiska uppgiften att guida två internetinvandrare igenom det virrvarr som internet faktiskt är. Tänker mig att det kommer att bli nästintill ett heltidsjobb. Vi får väl se hur det går😉 Än har de inte beställt själva internet i alla fall, så jag har fortfarande lite tid för mig själv haha.

20140128-221826.jpg
20140128-221839.jpg

One thought on “Sisjön runt

Leave a Reply

