Pubbrundan

Efter onsdagens spelkväll var jag riktigt trött hela torsdagen, och hade inga som helst tankar på att gå på pubbrundan. Men när några kompisar frågade om jag ville hänga på och gå på förfest först, så bestämde jag mig för att ignorera tröttheten och köra fullt ut. Jag menar hur ofta är det Chalmers pubbrunda? Ja, inte är det varje dag i alla fall haha. Det visade sig vara ett riktigt bra beslut.

Vid åttatiden kom jag till förfesten där vi var runt 10 pers. Efter ungefär en timmes snack och förfestande drog vi vidare till campus Johanneberg som bara var 10 minuter bort. Vi började kvällen med runt en timmes köande i flera minusgrader, för att komma in på kvällens första anhalt: Bulten (ja, Chalmers har skumma/roliga namn haha). Väl inne visade det sig inte vara värt köandet.  Vi stannade ett tag trots att stämningen inte var på topp, jag menar man vill ju inte köa i en timme för ingenting😉 Men sen drog vi vidare till Vinden. Inne på Vinden var det sjukt mycket roligare och vi dansade bort flera timmar, så pass många att det senare skulle visa sig att jag missat både sista bussen och spårvagnen hem haha. Vi träffade lite fler TB-are (Tekniskt Basår) där inne, bland annat några som vi tappat bort sen förfesten haha. Efter flera timmars dansande började folk så smått dra sig hemåt, med tanke på nästa dags föreläsningar. Men jag, Josefin, och Hanna kände oss inte klara så vi drog vidare till en pub inne i en gammal spårvagn som står på Campus. Har alltid velat gå in där bara för att det ser så coolt ut haha, men brukar alltid vara så himla lång kö. När vi väl kom fram visade det sig att de höll på att stänga, men tack vare Hannas exceptionella övertalningsförmågor blev vi insläppta ändå! Så nu kan jag i alla fall säga att jag varit där inne😉

Efter spårvagnen åt vi hamburgare som grillades på campus. När klockan sen började närma sig två bestämde jag mig för att kolla transport hem. Det visade sig, som sagt, att det var helt kört (pun not intended😉 ) att ta sig hem via lokaltrafik. Mina återstående alternativ var därför att sova hemma hos Hanna eller på en parkbänk. Valde överraskande nog det första alternativet. Så vi tre begav oss hem till henne och sov över. Med tanke på att det hela inte var planerat så hade jag inte med mig några grejer alls haha. Det hela slutade med att jag sov där och sen stack vi till skolan ihop och jag var fortfarande klädd i gårdagens outfit haha. Dock var det ju inte särskilt många som var så värst fräscha efter pubbrundan (många tog sig inte till skolan överhuvudtaget haha) så det var det ingen som märkte! Det var mest ett under att vi ens lyckades släpa oss iväg till skolan efter att ha varit ute till tvåtiden en torsdagskväll.

Sjukt random, men jävligt bra kväll/natt!

20140126-222626.jpg

20140126-222643.jpg

20140126-222702.jpg20140126-222714.jpg

Leave a Reply

