Blivande profesionell kock?

Rubriken stämmer kanske inte riktigt haha, men igår lagade jag i alla fall mat till min farmor, farfar och farbror. Det blev engelskt – /irländsktinspirerat med ugnsstekt kyckling och roast potatoes. Jag lärde mig att göra potatis på det sättet när jag var au pair i Frankrike, så tänkte att jag fick använda mina nyvunna matlagningskunskaper lite grann haha. Det är betydligt mindre stressigt att laga middag en lördagskväll än vad det var att laga detta till en hel familj mitt i veckan, samtidigt som man ska skjutsa och hämta tre barn överallt och se till att de får alla sina läxor gjorda. Skönt att slippa det! Haha

En lite rolig grej: När jag började skriva detta inlägget sjöng de precis “the dinner that I made you” i sången jag lyssnade på just då haha.IMG_3767edit

2 thoughts on “Blivande profesionell kock?

Leave a Reply

