Walking in a winter wonderland

I morse snöade det massor och i några timmar var det nästan riktig vinter här. Jag passade på att ta en långpromenad och njuta av den härliga snön. Älskar verkligen vintern och snö. Det är synd att det knappt blir något sånt här nere. Jag tittade på lite skidtävlingar sen när jag kom in och då blev jag dessutom riktigt sugen på att åka längdskidor och slalom. Längdskidor har jag inte åkt på flera år och slalom var i typ februari senast. Att åka skidor är så jäkla kul så det får gärna bli sånt denna vintern!

Vintern varade tyvärr inte särskilt länge. När jag tog en andra promenad på eftermiddagen för att få mina 10 000 steg (lyckades igen!) så regnade det och mycket av snön hade redan smält. Nu är det nästan ingen snö kvar. Det liknar mer en översvämning😦 Besviken på att det inte ens varade ett dygn. Aja, här får man väl vara glad att det kommer någon snö överhuvudtaget. Men besviken, det är jag ändå. På bilderna kan ni i alla fall se hur underbart det var fram till eftermiddagen.

20131208-183601.jpg

20131208-185152.jpg

20131208-185239.jpg

20131208-185204.jpg

Leave a Reply

