Wintery walks

Idag har jag varit ute och gått två gånger. Ena gången var med min farfar och det var riktigt trevligt med härligt väder. Älskar att gå ute nu när det är minusgrader. Det känns så uppfriskande på något sätt! Farfar visade mig en ny väg där jag aldrig gått innan så det var också lite kul att se. Nu har jag fler ställen att gå på när jag är ute. Gick så pass mycket idag för att jag bestämt mig för att nå över 10 000 steg för en gångs skull, och det lyckades jag med som ni kan se! Allt som allt blev det 11 kilometer av härliga vinterpromenader. Har tänkt försöka gå 10 000 steg varje dag nu om jag kan. Jag verkar ju inte riktigt kunna träna på grund av mitt knä, men gå kan jag och då ska det minsann gås en hel del! Vi får se hur det hela går (pun not intended).

Det är så himla fint ute nu! Dock halvt livsfarligt då man i princip kan åka skridskor på gatorna haha.

20131207-164825.jpg

20131207-164903.jpg

20131207-164935.jpg

 

20131207-165037.jpg20131207-191300.jpg

20131207-165104.jpg

 

6 thoughts on “Wintery walks

  1. Du kanske skulle prova att springa hårda intervall på rullband i uppförsläge? PG har haft problem med knät men har upptäckt att det fungerar för honom. Knät är i ett annat läge då, lite böjt. Värst för knät är när man springer nerför. Men det är förstås många olika saker som kan vara problem i knän. Du kan prova i alla fall, alltså kort hårt och uppför istället för långsamt och rakt fram

    • Jaha, det kanske är ett bra tips då! Aldrig tänkt på det, men låter som om det kan funka! Hade ju varit himla bra om man åtminstone kan träna på något sätt. Men skulle det funka att göra i vanliga backar då också tror du?

      • Fördelen medlöpband är att det aldrig blir några nedförsbackar. Men ett alternativ till vanliga löpturer är att springa intervall i form av snabbt uppför uppförsbackar och gå ner, ren backträning alltså. Löpartidningar menar att man får kondition som mycket längre vanliga löpturer. Samma kondis utan att slita lika mycket på ditt ömma knä. Men finns mycket som kan vara fel, vet ej om det funkar på ditt problem men kan vara värt att pröva

Leave a Reply

