Lugnet efter stormen

Igår var det storm här som ni säkerligen inte missat. Det kändes verkligen när jag var ute igår kväll när det snöade. Stormen lämnade även lite spår som jag sett idag. Till att börja med var spårvagnshållplatsen något sönderblåst som kan ses på första bilden. Min spårvagn var dessutom väldigt sen och när den väl kom blev den snabbt jättefull. Jag menar 3 mm snö är ju sååååå mycket, vem skulle kunna förvänta sig att kollektivtrafiken ska fungera felfritt då? Eller är det en helt rimlig förväntning kanske? Haha. Sen på eftermiddagen gick jag en promenad som fick mig att uppskatta att jag inte traskade runt i skogen igår kväll. De där träden hade man inte velat få i huvudet. De har sabbat stängslet totalt.

Annars kan jag meddela att jag fortfarande är överlycklig över den lilla snön som kom! Men hoppas självklart (antagligen förgäves) på mer snö och att den lilla som kommit faktiskt ska stanna kvar. Nu är det helg och det är himla skönt!

20131206-181450.jpg

20131206-181513.jpg

20131206-181538.jpg

One thought on “Lugnet efter stormen

Leave a Reply

