How the media failed women in 2013

Alltså, sånt här gör mig så jävla arg. Det här är fan inte okej på något sätt. Kan verkligen inte fatta hur folk kan uttala sig på såna sätt angående kvinnor. Att det är 2013 och det fortfarande finns såna här syner på kvinnor – det är ju helt absurt! Nu får världen fan ta och skärpa till sig.

För att vara åtminstone lite positiv – heja början av videon och “there was a lot to celebrate this year for women in the media”. Visst har det blivit mer jämlikt och det är underbart att se. Grejen är att det inte på något sätt är klart än. Det finns så många jävla fördomar och direktiv om hur både kvinnor och män ska vara, och det är egentligen helt sjukt. Kan vi inte bara få vara precis den vi är oberoende av om man råkar vara född som man eller kvinna? Jag är fan inte ett kön – jag är en person. Och det tänker jag alltid vara. Tänker aldrig anpassa mig till hur jag borde vara.  Istället kommer jag alltid vara precis så som jag vill vara. Samhället ska aldrig få göra att folk känner sig tvingade att vara på ett visst sätt, och det är just så det är just nu. Det måste få ett slut.

/En upprörd Helena

 

Leave a Reply

