Score – Dataspelskonsert

Igår på spårvagnen fick jag syn på en annorlunda men rätt häftig reklam. Den såg ut såhär:

När jag läste vidare visade det sig att det ska hållas någonting som heter Score på Göteborgs konserthus. Score är en dataspelskonsert! De spelar alltså musik ifrån olika dataspel istället för tråkig klassisk musik (min åsikt haha). Jag tycker faktiskt detta verkar riktigt coolt! Älskar verkligen sån episk äventyrsmusik, som i t.ex. Harry Potter, så detta skulle nog vara riktigt häftigt att se! Helt okej pris om man är barn eller student dessutom – 100 kr! Annars kostar det 380 kr per person. Den 23:e och 24:e januari går konserten av stapeln. Vad tycker ni, ska jag gå? Någon som vill hänga på i så fall? haha Jag är faktiskt riktigt sugen på att gå nu!

Här är en länk till konserten: http://www.gso.se/sv/event/2014-01-23/19:30/Score
Kan ju säga att detta nog var första och sista gången som jag besökte Göteborgs Symfonikers hemsida haha. Kul när de gör något för en annan publik än sin vanliga!
Och här är en video inför en av deras förra konserter:

 

One thought on “Score – Dataspelskonsert

Leave a Reply

